zaterdag 25 juli 2015

Gedicht - Een feestje

Een feestje
 
Kijk me nou toch eens hier.
Weer een deurtje op een kier.
Buiten bij het raam dit keer.
Ja, daar zijn mijn vriendjes weer!
Zij gekleed in een deux pieces.
en hij draagt bij zijn pantalon een hes.
Zij draagt aan haar arm een mandje
en hij heeft een tas vast met zijn handje.
Ben benieuwd wat zij gaan doen.
(zag ik daar een snelle zoen?)
Daar is een veld met heel groen gras
en het heeft uitzicht op een mooie plas.
Een kleedje wordt er neergelegd
en volgens mij iets liefs gezegd....
Ik zie een blosje op haar wang verschijnen.
Dat lijkt nu niet meer te verdwijnen.....
Uit de mand tovert zij de fijnste hapjes
en dat daar zijn vast prima sapjes..
En nu zie ik hem met een champagneflesje mieren.
Ik weet het zeker... hier is wat te vieren.
 
Ik voel me nu toch écht wel een voyeur...
en hoewel ik het enorm betreur...
Wil ik hen de ruimte geven
hun eigen feestje te beleven.
Ik draai me om en loop snel weg
terwijl ik in gedachten zeg.....
 
Gefeliciteerd!

 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten