dinsdag 28 juli 2015

Gedicht - Pesten

Pesten

Als kind werd ik gepest,
getreiterd, soms geslagen.
Dat is een stuk bagage
dat ik mijn leven mee zal dragen.

Al die scherpe woorden
ze deden me zo'n pijn.
Ik voelde me steeds minder,
het maakte me zo klein.

Ik wist het toen al,
ik ben niet als die ander
maar de massa wil
dat ik voor hen verander.

Ik liep soms straten om
koos bewust een andere route,
Want ik wist het zeker
anders moet ik straks weer boeten.

Nog vaak voel ik de onmacht
mijn ík weer binnensluipen
En wil ik dan het liefst
weer in mijn schulp terugkruipen.

Mijn God, wat hebben jullie
mij toen toch klein gekregen.
En ik kon niets vertellen
en heb schreeuwend, toch gezwegen.

Toch ben ik nooit, écht
voor jullie macht bezweken
en heb ik ondanks alles toch
steeds recht vooruit gekeken.

ik hoef me niet te schamen
voor wie ik ondanks alles ben
Omdat ik uit mijn hart kan zeggen
dat ik mezelf nog ken!
 
 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten