vrijdag 3 juli 2015

Limerick - Verkoeling zoeken in 'de Sint Jan'

Verkoeling zoeken in 'de Sint Jan'
 
In de trein ontmoette ik twee toeristes uit Purmerend. Ze vertelden dat ze lekker een paar dagen naar Den Bosch kwamen om de stad te zien. Natuurlijk ging het gesprek ook over het, toch wel erg, hete weer. Ik zei daarom dat ze dan altijd nog voor verkoeling 'de Sint Jan' in konden. Waarop een van de twee antwoordde: "Nee, want dan moet ik eerst nog een bikini en badhanddoek gaan kopen."
Mijn mond viel natuurlijk open toen ik in de gaten kreeg dat dit antwoord niet als lolletje bedoeld was.... De toeriste dacht echt dat 'de Sint Jan' een plaatselijk meertje of zo zou zijn en had van de kathedraal nog nooit gehoord....
 
Deze ontmoeting inspireerde tot de volgende limerick:
 
"In Den Bosch shoppen dat is onze bedoeling!"
"Maar in deze hitte zoeken we nu toch naar verkoeling."
"Bezoek dan de Sint Jan, !"
"Misschien is dat een goed plan?"
"Ach met cultuur hebben wij twee echt waar geen voeling!"
 

~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten