donderdag 30 juli 2015

Gedicht - Een nieuwe bol garen

Een nieuwe bol garen
 
Een nieuwe bol garen
wat is hij prachtig.
Zie je die kleuren,
texturen,écht machtig!
 
Dit wordt geweldig
ik kan haast niet wachten.
Ik maak al iets moois
zo in mijn gedachten.
 
Waar is het begin
van dit bolletje garen?
Ik zit hier nu na uren
met mijn hand in mijn haren.....
 
Ergens moet er
een begin toch wel zijn,
een uitstekend draadje
ook al is het maar klein.
 
Ik word nu wanhopig
heb mijn schaar opgenomen
want aan dit gedoe
moet nu echt een eind komen.
 
Knip, met de schaar
een begin is nu daar
en....... daar zijn er nog meer
helaas het is waar.
 
Ik zie ondertussen
dit spul niet meer zitten
want dit gaat geheid
in een klit telkens zitten.....
 
Nee jammer maar helaas
om mijn gemoed nu te sparen
ga ik snel op zoek
naar een ander, leuk bolletje garen...

 
~ Maritha Roijakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten