zaterdag 4 juli 2015

'Geluksdag'

'Geluksdag'
 
Gisteren had ik een enorme geluksdag. Allemaal lieve mensen om me heen die zo maar mijn dag maakten!
Mijn vriendin zou me helpen met een probleempje in mijn breiwerk. Ik belde haar op om te vertellen dat ik onverwacht redelijk vroeg thuis zou zijn. Toen vertelde ze me dat ze een paar boodschapjes voor me in mijn koelkast had gezet en ook nog een verrassing voor me had! Wat bleek? Ze had de stofzuiger alle hoeken van de kamer laten zien en nog een paar nodige klusjes gedaan... Wow, dat vond ik wel heel erg fijn.
De verrassing ging nog verder want terwijl zij zo in mijn huis was bezig geweest bleek voor iemand mijn tuintje aan het bijhouden te zijn.
Toen ik thuiskwam, kwam mijn vriendin al snel om me met mijn breiwerk te helpen. We hadden het over het hete weer en ze merkte op dat het wel jammer was dat ik in de keuken geen gordijn had. "Dat scheelt inkijk en met die hitte geeft het natuurlijk ook een stuk verkoeling." Een gordijn in mijn keuken stond al langer op mijn verlanglijstje maar omdat ik niet al te vaak mensen lastig wil vallen had het geen prioriteit gekregen....
"Als jij nu zorgt dat er iemand een rail komt hangen dan heb ik stof liggen om een paar gordijnen te maken."
Ik belde een goede vriend van me met de vraag of hij binnenkort daar een keer een mogelijkheid voor had. "Roep maar wanneer, of.... kun je straks?"
Je snapt het.... ik kon zeker straks.
Ik belde mijn ouders om me over al dat geluk te uiten. "Ik heb hier nog wel een paar gordijnen liggen." zei mijn moeder. Met een facetime verbinding werd vastgesteld dat die gordijnen waarschijnlijk prima zouden passen. En voor ik het wist..... waren ze hier met de gordijnen. Pap haalde ondertussen ook nog de gordijnrails. Alleen vergiste hij zich in de maat en kocht in plaats van 1x de lengte de dubbele lengte....
's Avonds na het eten kwam de vriend en hing de rails op in de keuken. Inderdaad had pa zich vergist en hij hield dus een stuk over. Ik vertelde hem dat ik boven mijn fauteuil in de kamer ook nog ooit een rail wilde hangen zodat ik daar met haakjes en vliegertouw evt. eens wat neer kan hangen. En voila, ook die wens ging in vervulling.
De gordijnen werden opgehangen en ze waren perfect. Dus mijn vriendin hoeft niet meer aan de slag....
En zo... kwam er een eind aan mijn geluksdag waarin ik zomaar een tuinman, werkster, boodschappendienst, bezorgservice en klusjesman had gehad. Wat voelde ik me rijk met al die lieve mensen om me heen!
 
En..... wat ben ik blij met mijn gordijnen in de keuken  want het scheelt enorm met de hitte hier in huis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten