zaterdag 18 juli 2015

Oeps! ...... Uit het oog......uit het hart

Oeps! ...... Uit het oog......uit het hart
 
Wie me kent weet dat ik zo ongeveer met mijn daisyspeler vergroeid ben en dat ik daarmee bijna dagelijks wel een boek beluister. Zo ook gisteren.
Bij levering komt de speler nog met een handig hoesje dat je eenvoudig aan je riem kunt knijpen. Maar dat ding leeft natuurlijk al lang niet meer door mijn veelvuldige gebruik. Dus de speler zit als ik hier thuis ben vaak in een broek- of andere zak.
De broek echter die ik nu droeg had nogal ondiepe zakken en dan ben ik natuurlijk voorzichtiger want de kans is groot dat de speler er uit wipt als je bukt of zo.
Toen ik bovenkwam om iets weg te bergen bedacht ik me dat ik eerder op de dag de droger had aangezet en besloot die leeg te halen.
Om te voorkomen dat mijn speler uit mijn zak zou vallen op de harde tegels van de badkamervloer legde ik mijn speler veilig aan de kant, dacht ik,  op de rand van de wasbak. Ik opende het deurtje van de droger in de verwachting dat mijn was er droog in zou zitten. Maar helaas..... die bleek dus nog nat. Ervaring leert dan dat de waterbak vol zit en dus geleegd moet worden. In een zwierig gebaar trok ik de bak eruit en kieperde de inhoud in de wasbak. Tenminste....... dat was de bedoeling.... ik goot meer over de rand van de wasbak dan er in.
Zoals gezegd is het bij mij uit het oog, uit het hart, en dus was ik even helemaal vergeten dat ik daar op die rand de speler had neergelegd, en zo goot ik dus per ongeluk een groot deel van het water over de speler die ook nog pardoes van het randje tuimelde in de richting van het overige langzaam wegtrekkende water in de wasbak.
Met goede ogen had ik het natuurlijk zien gebeuren maar.... in mijn geval druppelde heel langzaam het besef door dat het geluid dat ik hoorde....... Oeps, had ik daar mijn speler niet neergelegd? De zin die hierop volgde zal ik maar niet neerpennen..... maar bezat zeker enkele krachttermen, zoals men dat noemt.
Snel viste ik mijn speler uit het water, haalde de batterij en SD-kaart eruit en poogde de zaak zo snel mogelijk droog te krijgen. Na een poos zette ik alles weer in elkaar. In eerste instantie leek het goed te gaan maar dat bleek uiteindelijk toch niet het geval.... je hoorde het geluid langzaam wegsterven en op een bepaald moment kreeg ik de hele speler zelfs niet meer aan de praat. Ik besloot dat tijd mijn beste kameraad in deze zou moeten zijn.
Vanmorgen leek het erop dat alles in orde was gekomen. De speler werkte.... Maar helaas.... toen ik hem een tweede keer wilde aanzetten gaf hij geen kik meer.
En nu.....? Balen en afwachten... en heel hard duimen dat het uiteindelijk toch nog in orde komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten